duminică, 4 martie 2012

Vasaloppet

Azi e acea duminică în care cateva mii de oameni merg cu schiurile. Am scris despre Vasaloppet aici: ”Vasaloppet - o poveste despre nașterea Suediei”.

În acest an condițiile sunt atât de bune încât se vorbește de recorduri. Mie-mi place fiindcă ... sincer, habar n-am de ce, dar îmi place. Mii de oameni normali care se pregătesc un an întreg pentru a pătrunde cei 90 de kilometri pe schii. Îmi dau seama că pregătirea în sine este cel puțin la fel de importantă precum ziua cursei.

Nu poți să lenevești. Trebuie sa faci sport tot anul, trebuie să te gândești la ce mănânci, cât mănânci și când mănânci. Un spectacol precum Vasaloppet are toate ingredientele pentru ca omul să ducă o viață sănătoasă, este o provocare potrivită, un examen a propriei condiții fizică pe care mii de oameni îl trec. Știind că-n luna Martie ai de mers 90 de km cu schiile, faci mișcare și restul anului și adevaratul câstigător este sănătatea.

Bine Bogdane, dar dacă sunt atâtea lucruri bune cu Vasaloppet, atunci de ce nu mergi și tu? O întrebare excelentă, dragi cititori, și răspunsul este simplu:

Oameni buni; este vorba de 90 de kilometri. Sau 90 000 de metri. Pe schiuri. SCHIURI!

Niciun comentariu: