duminică, 3 iulie 2011

Impresii din Uppsala

Așa cum am scris ieri, am fost la conferință despre teoria corzii și cosmologie. Cdonferința a fost organizată de universitatea din Uppsala.
 
 sala în care s-a ținut conferința

A fost foarte interesantă conferința de ieri. Cel mai tare mi s-a părut Andrei Linde, fizicianul care acum vreo 30 de ani a rezolvat unele probleme în domeniul cosmologic, care a reușit să descrie ceva foarte complicat într-un mod plăcut și, uneori, destul de amuzant.

grădina botanică - foarte victoriană!

Uppsala este cel mai vechi oraș universitar din Suedia. Eu am parcat chiar lângă grădina botanică și m-am plimbat până la clădirea principală a universității cu o plăcere deosebită. Arhitectură clasică frumoasă, sala în care s-a ținut conferința a fost absolut superbă, multe parcuri și curățenie; sincer, nu mă așteptam la așa ceva. Insă vă asigur, cu ajutorul pozelor, că mi-a plăcut foarte mult.

holul clădirii principale a universității din Uppsala

Dr Brian Greene a vorbit despre teoria corzii, insă, deoarece conferința a fost deschisă pentru public, discursul a fost însă simplificat foarte mult. Eu speram să fie mai multă matematică în discursul domnului dr Green. Nu a fost rău, n-aș putea spune asta așa că să nu mă înțelegeți greșit, însă ce s-a spus ieri în legătură cu teoria corzii știam deja și sperasem să aud ceva nou.

Acum, înapoi la treaba...

B.

Niciun comentariu: