marți, 12 iunie 2012

Why always me?

Ieri am fost la un sportsbar pentru a urmări meciul Suediei contra Ucraina între oameni și nu singur în casă. Nimic deosebit cu asta, având în vedere că e o tradiție. Bun. Ajung la acel local. Imi cumpăr o bere și stau și mă gândesc că atmosfera este destul de diferită față de ceea pe care am avut-o ultima perioadă. N-avea lumea treabă cu Dirichlet sau Weierstrass. Bere fotbal și ”oare dă Zlatan gol”. A dat. Unul. Șevcenco a dat doua. C'est la vie!

La moment dat vin trei domni și se așează la masa de lângă mine, care se află la o distanță atât de mică încât nici dacă ai vrea, n-ai putea evita să auzi discuțiile veciniilor. Cam la fel cum a fost în apartemaentul în care am locuit în București, de altfel.

Imaginați-vă cât de surprins am rămas când am aflat că domnii sunt fizicieni și că printre altele discutau string theory. Cu tupeu mi-am cerut scuze că-i intrerup și le-am pus câteva întrebări legat de viitoarele mele studii. Matematica este un domeniu foarte larg și eram curios încotro s-o iau dacă vreau să pricep string-theory.

După ceva timp unul a plecat. Iar apoi încă unul. Singur a rămas fizicianul de origine norvegiană. Cu el am mai palavragit despre viață și fotbal (am evitat să vorbesc despre știință fiindcă locația nu mi s-a părut tocmai adecvată), iar când domnul a plecat mi-a dat cartea lui de vizită. Dânsul este cercetător în SUA, la laboratorul național de superconductivitate...sau cum se numește în română...de la Michigan State. Mi-a spus că dacă am întrebări sau idei, să nu ezit să-i trimit un mail.

Am rămas cu gura căscată. Nu mi-a venit să cred că am dat peste o persoană ca el. În lumea mea, el este ceea ce vedetele sportive sunt pentru mulți alții. Dar așa sunt eu. Mereu dau de oameni interesanți în locuri neașteptate. Mereu mi se ivesc oportunități și mereu mi se repetă lecția că relații sunt cel puțin la fel de importante precum know-how. Dar încă mă mir că pățesc chestii din ăstea; vorba lui Mario Balotteli, după golul lui contra United:

”Why always me?”

2 comentarii:

Anonim spunea...

Pentru ca ești un Dobondi, that´s why!!! Xxoxo- syster

Anonim spunea...

Pentru va ești un Dobondi, that´s why!!!