miercuri, 24 decembrie 2008

Am plecat in Suedia ca sa-mi fac craciunul cu familia mea. Am plecat din Bucuresti cu avionul spre Praha unde a trebuit sa astept o ora pentru urmatorul avion spre Stockholm. Imi place aeroportul din Praha. Este mare si sunt multe locuri unde poti sa stai sa treaca timpul fara ca sa te plictisesti prea mult. Cand am embarcat avionul spre Stockholm, mi-am adus aminte cat de incet se misca suedezii. Parca totul merge in slow-motion. Oricum, dorinta si bucuria de a-mi vedea familia m-a ajutat sa am rabdare cu ei.

Acum sunt la parintii mei in Eskilstuna - un orasel un pic mai mare decat Turda situat la 100 de km de capitala Stockholm. Cand noi ne-am mutat aici acum aproape 20 de ani, Eskilstuna era considerat un oras muncitoresc, gri si fara multe de facut. Trebuie sa zic ca multe sau schimbat de cand am plecat acum 2 ani. In primul rand, oameni parca sau mai dezghetat si orasul a fost renovat si reconstruit. Acuma arata chiar foarte bine.

Este foarte mare diferenta intre Romania si Suedia, ca sa nu zic Bucuresti si Suedia. Nu m-as muta inapoi in Suedia, dar recunosc ca apreciez unele lucruri in Suedia mai mult acuma dupa cativa ani in Romania. Oameni de aici pun valoare pe alte lucruri. Cea mai mare diferenta este ca goana dupa jucari este mult mai putin vizibila in Suedia si prieteni aici sunt prieteni fara sa aiba vreun interes. Acum inteleg de ce am avut niste probleme cu anumite persoane in Romania. Este o diferenta de ani-lumina intre mine si acesti indivizi.

Sarbatori fericite!!

B.

Niciun comentariu: