duminică, 20 februarie 2011

Herschel reduce nevoia de materia întunecată

Se pare că am mai rărit-o cu postările pe blog. Sincer să fiu, nu prea am avut timp, dar nici chef, să scriu zi de zi. Ce-i drept, scriu la fel de mult, doar că este pentru altceva și de aia a suferit blog-ul meu. Am mai și fost plecat și am fost și bolnav și asta m-a cam stors de energie și interes. Îmi revin eu, nu-mi fac griji, dar mai durează un pic.

Acuma la treabă: telescopul Herschel a descoperit că nu este nevoie de la fel de multă materie întunecată pentru formarea unei stele. Articolul este foarte interesant și vreau să vă reamintesc că mateia întunecată este un concept, mai mult matematic, care explică unele anomalii din cel mai acceptat model cosmologic. Numele ”materie întunecată” lasă de înțeles că ar fi vorba de ceva misterios, dar nu trebuie neapărat să fie cazul. Poate, sau probabil, este doar vorba de ceva ce poate explica anumite anomalii cosmologice, lipsa de forță dacă vreți. De ce se cheltuiesc sume uriașe de bani pentru cautarea acestei materii? Vorba lui dr House: It fits! Dacă există sau nu rămâne de văzut. Pentru mai multe amănunte, vă recomand articolul de pe physorg.com.

B.

Niciun comentariu: