sâmbătă, 26 februarie 2011

Stele conectate de găuri de viermi

Când eram mic, a se înțelege că acuma sunt mare, eram, așa cum am mai scris, foarte interesat de astronomie și tot ce ține de spațiu. Puteam să mă pierd ore întregi uitându-mă spre cer imaginându-mi cum ar fi să călătorești printre acele lumini sclipitoare. Poate, dacă știam că unii sunt plătiți pentru a se gândi la lucruri ”din ăstea”, nu-mi pierdeam intereseul odată ce ajunsesem în adolescență.

Vladimir Dzhunushaliev, un fizician de la universitatea națională Euroasia din Kazakhstan, a publicat un model care arată posibilitatea ca între două stele separate în spațiu, care de la distanță par a fi stele normale, poate exista o așa-zisă gaură de viermi - ”wormhole” - plină de materie exotică care oscilează între cele două stele.  Modelul arată că asemenea stele pot fi descoperite dacă este cunoscută signatura oscilației a materiei exotice care se plimbă între cele două stele și că o asemenea gaură de viermi ar fi transversabilă.

Mi-am propus să public cât mai multe vești despre descoperiri care arată că ”Star Trek” poate este posibil. Această știre se încadrează în acea categorie. Mi se pare foarte tare că sunt oameni care sunt plătiți pentru a încerca să facă  ”Star Trek” posibil...

Articolul despre modelul propus de dl Dzhunushaliev îl puteți găsi aici. Dacă vă interesează modelul, puteți citi lucrarea cu toate ecuațiile și datele tehnice pe arXiv.org. Aici este linkul care vă duce spre acele 14 pagini de minune...

B.

Niciun comentariu: