vineri, 30 martie 2012

Sinuciderea perfectă a fizicianului

Natura este plină de simetrie. Mintea noastră este un catalog în care memorile sunt păstrate, uneori decenii întregi, până, sau dacă vreodată acea bucățică de informație devine utilă din nou. Acesta este motivul pentru care omul generalizează. Simetria din natură este și sursa multora teorii conspiratorice zic eu.

Dacă ai un stoc suficient de mare de date și îți propui să cauți ceva specific, cum ar fi urme de viață inteligentă pe planeta Marte de exemplu, vei începe să vezi tot felul de clădiri și urme de viață inteligentă în imaginile cu suprafeța planetei Marte.


În articolul de mai jos, cel despre cum Bucureștiul minte provincia, despre asta am scris. Nu vreau să mă credeți pe cuvânt, fiindcă nu ăsta-i scopul meu. Eu mi-aș dori ca cei care citesc știri, cei care zilnic consumă de la masa massmediei, să gândească critic. Există o mentalitate ”lasă că știe toată lumea” în România. Nu știu de câte ori am văzut acuzații și jigniri al cărora argument este doar ”lasă că știe toată lumea”. Însă acel argument nu duce nici un strop de greutate, nu dovedește nimic căci de unde să știm noi, fiecare dintre noi, ce știe toată lumea?

Legat de simetrie; ieri mi-a povestit un profesor despre o simetrie foarte interesantă legată de planeta Tera.

Gândiți-vă că am săpa un tunel de la Polul Nord până la Polul Sud care trece prin centrul planetei. O persoană care cade în acea groapă, sau tunel, va iesi din tunel pe partea opusă 42 de minute până piatră va trece tot tunelul. (Mișcarea este una harmonică, sau cum se zice în română, care ascultă legea lui Hooke, dar nu-i important pentru povestea asta.)

Pe da altă parte, dacă tragem cu pistolul și glonțul are viteza necesară pentru a menține o altitudine constantă peste suprafața planetei (pentru asta trebuie să ignorăm fricția și faptul că Tera nu este o sferă perfectă), atunci, dacă ne alfăm la Polul Nord și țintim spre Polul Sud cu pistolul, glonțul v-a ajunge la Polul Sud după 42 de minute. Așadar, sinuciderea perfectă a unui fizician este să tragă cu glonțul exact în aceeași clipă când sare în tunel la Polul Nord, astel ca el să fie nimerit de glonț când el și glonțul ajung la Polul Sud...

Încă o simentrie din natură care nu neapărat înseamnă altceva decât o legătură între diamtrul planetei, masa ei și jumatătatea circumferenței. Însă acum că am ”descoperit” acest atuu al planetei Tera rămâne doar să găsesc și o ipoteză care se potrivește cu ”descoperirea” mea și, presto change-o, am dreptate, nu? Ceea ce tocmai am descris este un fel de ”metodologia anti-științifică” și dacă aș proceda așa la facultate, n-as trece nici un examen.

Din păcate însă, această metodologie este folosită de presa din București (nu doar, însă la București această metodologie este atât de obișnuită încât a devenit obiceiul de casă al ”jurnaliștiilor”). Așa mint ”jurnaliștii” din România cetățenii români dăndu-le ocazii politicieniilor de tip hienă să prospere. Vă mai întrebați de ce românul trăiește atât de bine? Sau ”lasă că știe toată lumea” care-i problema...?

Niciun comentariu: