miercuri, 28 ianuarie 2009

Oscar Wilde si crimele la lumina lumanarii

Acum o saptamana am terminat de citit "Oscar Wilde si crimele la lumina lumanarii", autorul fiind Gyles Brandreth. Imi plac foarte mult cartiile care descriu societatea britanica din era victoriana.

Aceasta carte este despre un episod in viata celebrului poet Oscar Wild, iar Brandreth se bazeaza pe memoriile lui Robert Sherard, un alt scriitor contemporan cu Wilde. In carte, Oscar Wild il gaseste pe Billy, unul dintre studentii lui preferati, ucis intr-o camera la o pensiune unde cei doi aveau obiceul de a se intalni. Oscar Wilde si-a gasit studentul gol, pe spate, cu gatul taiat de la ureche la ureche, iar trupul neinsufletit al tanarului era inconjurat de lumanari. Inspirat de Sherlock Holmes si cartea "Un studiu in rosu", Wilde si prietenul lui bun Robert Sherard incep sa investigheze aceasta crima bestiala.

Este o carte pe placul celor care le place cartiile lui Sir Arthur Conan Doyle despre vestitul detectiv Sherlock Holmes . "Oscar Wilde si crimele la lumina lumanarii" este aceles gen de carte. La moment dat mi sa parut previzibila toata povestea, dar, spre bucuria mea, finalul ma surprins. Recunosc ca n-am putut ghici cine a comis aceasta crima. Brandreth a reusit sa scrie un roman care-l tine pe cititor in suspans pana la ultima pagina, iar acest lucru este o adevarata arta si trebuie apreciat.

Mi-a placut foarte mult cum Brandreth a descris Londra pe vremea lui Wilde; Londra victoriana pare sa fi fost un oras frumos, civilizat si plin de romantismul caracteristic acelei ere. Cred ca mi-ar fi placut mai mult Londra pe vremea lui Wilde decat Londra de azi. Atractile turistice in Londra sunt interesante pana la un moment dat, apoi incepi sa descoperi ca Londra nu este nu stiu ce. Dupa ce vazusem Big Ben, Parlamentul, papusile din ceara de la Madame Tussauds la prima mea vizita pe vremea cand eram in clasa 9, a doua vizita la Londra, de fapt si a trea, de abia asteptam sa plec din Londra. Mi-am vazut de treaba si m-am intors de fiecare data nerabdator la gara "Euston" ca sa prind trenul spre nord. Daca uneori ma simt mic, singur si anonim locuind in Bucuresti, nici nu vreau sa-mi inchipui cum m-as simti in Londra, care este de sase ori mai mare decat Bucurestiul. In fine....

Mi-a placut mult aceasta carte si, dupa cum stiam de mai de mult, Oscar Wild avea talentul de a gasi unele expresii care traiesc si in ziua de azi. El a invetat one-liner-ul?

"Inafara de lasatul de fumat, de baut si miscarea in aer liber, as face orice pentru a-mi recapata tineretea." Aceasta fraza, desi probabil nu-am relatat-o suta la suta asa cum este scrisa in carte, este doar una dintre minunatenile scoase de Oscar Wild.

Urmatoarea carte de citit, dupa ce am terminat o carte despre piata de capital si tot felul de derivate, va fi "Portretul lui Dorian Gray". Cum ziceam mai devreme aici pe blog - vreau sa-l cunos pe domnul Wilde.

DJI sus azi...8350 la inchidere?

B.

Niciun comentariu: