marți, 15 iulie 2014

Ciclul celor trei generații

Disciplina militară. Mă trezesc dimineața pe la șapte, mănânc, îmi pun cărțiile materiei de azi in rucsac și o iau la drum. Unele zile fac o pauză de câteva ore pentru a învăța, altele zile merg cei 15 km intr-una. Dar încerc să merg 15 km pe jos zilnic. Am învățat lecția trecutului meu. Nu mai am de gând să fac aceeași greșeală.

Un prieten a pomenit ieri de importanța unei disciplină protestanta de muncă. Chiar așa gândesc și eu. În jurul meu este plin de oamni cărora decizii au un singur scop - maximarea distracției și a plăcerii. E și mai rău in Norvegia din câte am citit; pare să fie boala țărilor bogate. Lenea. Distracția înaintea muncii.

Filosofia pare a fi: ”tot ce-mi place este bine pentru mine fiindcă-mi place”. Eliminarea existenței noțiuniilor ”corect” și ”greșit” și eliminarea normelor care au făcut ca societatea să aibă belșug sunt la modă. Iar, mai nou, drepturile democratice sunt oarecum selective. Așadar ați citit o descriere compactă a climei de dezbatere din Suedia.

Înțeleg acuma că prima generație creează belșugul, a doua generație îl gestionează în timp ce a treia îl pierde. Urmărind dezbaterea publică suedeză îmi dau seama ca a venit rândul cea de a treia generație.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Salut Bogdan si bine ai revenit pe blog! Asteptam sa postezi ceva nou, dupa cum iti si spusesem pe e-mail acum cateva saptamani!

Salutari din Stockholm,
Andrei M