joi, 26 mai 2011

Clasamentul păcii - ceas de alarmă

A fost prezentat clasamentul mondial de pace. Îl puteți găsi aici. Din câte putem vedea pe hartă aceea, România este clasată pe locul 40 din lume și Suedia pe locul 13. Pe ultimele trei locuri sunt Sudan, Irak și Somalia. Când am citit asta au început să-mi sune ceasurile de alarmă.

Suedia este una dintre cele mai mari importatoare de sudanezi, irakieni si, nu în ultimul rând, somalezi. Ceea ce este mai nasol este că odată ce ajung aici și primesc azil politic, statul nu le mai cere absolut nimic. Nu-i obligă să invețe suedeza, de exemplu, iar acest lucru le prohibită imigranțiilor să se integreze cât mai repede.

Suedia este o țară în care oamenii au un simți al responsabilități foarte bine dezvoltat. Suedezii gândesc că nu trebuie să-i obligi somalezii care vin aici să învețe suedeza deoarece nu-i frumos să obligi oameni. Fiind în interesul fiecăruia, preasfânții Pedagogi și Socialdemocrați care au stăpânit această țară ultimii 80 de ani sau gândit că somalezii, de exemplu, se vor strădui să învețe suedeza pentru simplul fapt c-ar fi responsabilitatea lor sau că pentru că este pentru binele lor.

Voi credeți că un somalez gândește așa? Sau credeți au reacția copilului care dintr-una i s-a permis să facă ce vrea, fără vreo obligație? Vizitați Suedia dacă sunteți curioși asupra rezultatul experimentului sociologic.

Politica suedeză de integrare este o aberație dacă mă-ntrebați pe mine; dacă în Somalia lumea era responsabilă mă gândesc că țara arăta altfel. Și că populația n-ar avea nevoie să emigreze în Suedia. De ce am început să vorbesc despre imigranți? Suedia este clasată, așa cum am spus, pe locul 13 în clasamentul păcii, mai slab decât restul țăriilor scandinave, iar în același timp, Suedia este țara scandinavă care primește cel mai mulți imigranți din țările de la coada clasamentului.

Matematicianul din mine simte că nu-i o coincidență.

B.

Niciun comentariu: