sâmbătă, 22 august 2009

Jazz, 8.01, 18.01 si nitel despre Suedia

Asa. O zi plina de 8.01 si 18.01 care urmeaza sa se-ncheie ascultandu-l pe prietenul meu si trupa lui de jazz, Csongor Simó Trio, intr-un concert la cafeneaua mea preferata.

Marti am sa-l vad si ascult pe Mircea Cartarescu - stiu de acuma ca va fii o placere deosebita deoarece este unul dintre eroii mei. In rest, evit sa socializez cu oameni necunoscuti si ma las dus de 8.01 si, mai ales, 18.01. Ce aia? Treaba mea!

Cred ca in curand va mai urma un articol despre ceva ce ma deranjaza sau ma bucura in Romania sau Suedia. Stau si aleg intre a scrie despre doamna ministru Elena Udrea, care ar pierde in fata umui elev de clasa cincea din Suedia daca ar fi vorba de o dezbatere organizata. Se-ntreaba lumea cum este in Romania, pai, cu ministri care-i sfideaza democratia fiindca este infectata de un hibris cu numele "euro" cum sa mearga? Democratia romana este inexistenta si primi care sunt de vina sunt ziaristii romani, presa romana care este jalnica. Nu cunosc un ziarist roman care are curajul necesear pentru a-si face meseria. As vrea sa cunosc unul, asa ca daca stiti pe cineva, sa-mi spuneti si mie. Multumesc anticipat.

Cealalta alegere este sa scriu despre cum este posibil ca-n tara asta civilizata, Suedia, fruntea civilizatiei si al bunului simt, templul humanismului uman (daca mai exista si altfel de umanism), nasterea tuturor ideelor bune din lume (prezent si istoric), o persoana este sfatuita de stat sa-si dea demisia de la un job part-time pe care-l are pentru ca atunci ajutorul de somaj de la stat este mai mare. Asta am aflat ca a fost sfatuita o cunostinta de a mea acum cateva zile. In esenta, Suedia plateste oamenii pentru a nu munci. In timp de criza, sistemul pseudocomunist cu numele "modelul Suedez" sfatuieste oameni sa-si dea demisia! Traiasca socialdemocratia! Va spun eu cine a reusit sa profite cel mai mult din ideile stintifico-fantastice a lui Marx si Engels. Nu Stalin sau Mao. Nici Lenin. Nici macar una dintre tariile comuniste din estul Europei. Castro a-ncercat si el, dar n-a reusit la fel de bine cum au reusit Partidul SocialDemocrat suedez. Chavez este un copil pe langa Palme, Erlander, Mona, Göran Persson si altii. Iliescu si hotii lui (restul clasei politice din Romania) mai au de invatat de la acesti maestri.

Au creat o tara populata de 9 milioane de apatici, altfel nu-mi explic cum sau lasat pacaliti timp de aproape 100 de ani, si din care cam 3 milioane nu se descurca fara ajutor de stat! Cam jumatate din poporul Suedez primeste ajutor financiar de la stat intr-un fel sau altul. Asa au reusit PSD-isti de aici, Iliestii suedezi, sa monopolizeze puterea aproape un secol. Asa au reusit sa omoara spiritul inventiv al suedeziilor. Sa nu uitam de Nobel (premium cu numele lui si dinamita), Rausing (Tetra Pak) si altii care au contribuit omenirii cu inventile lor. Toti au trait inainte ca Partidul Socialhipocritdemocrat a inceput sa apere poporul. De atunci, de cand poporul este aparat, oameni isteti si descurcareti sau transformat in ceva ce seamana cu reluarile de la fotbal cand totul se misca cu juma' de viteza.

Ma opresc aici - prefer sa dedic seara la jazz si nu la politica. Dar recunosc ca ma simt in forma...

B.

Niciun comentariu: