luni, 14 decembrie 2009

Băsescu preşedintele republicii bananieră

Fie că ne place sau că nu ne place Trăian Băsescu a fost desemnat azi de către CC câştigatorul alegerilor şi este în continuare preşedintele României. Articol pe mediafax.ro.

Mircea Geonă a recunoscut înfrângerea şi i-a urat succes preşedintelui Trăian Băsescu, dar a menţionat că lupta pentru aflarea adevărului v-a continua. Articolul îl puteţi găsi aici.

Eu personal nu mă bucur că Băsescu a rămas preşedinte - mă bucur că n-a ieşit celălalt. Mi-am dorit foarte mult ca Băsescu să câştige. N-am facut-o pentru că cred ar fi un preşedinte bun ci pentru că n-am vrut să câştige Ion Ilie...scuzaţi-mă vă rog...Mircea Geonă. Atâta timp cât Ion Iliescu figurează în PSD atunci oricare alt candidat, cu unele mici excepţii precum Vadim şi Gigi, este preferat de mine în faţa unui candidat PSD.

Părerea mea este că înainte să facă pe partidul poporului, şi să vorbească de proiecte, PSD ar trebui să-şi facă socoteala cu trecutul său. Şi nimeni nu reprezintă trecutul PSD-ului mai bine decât Ion Iliescu. Să înceapă cu el şi apoi mai vorbim. Când ei şi-au încheiat socotelile cu trecutul său pot vorbi de trecutul altora.

Cert este că România acuma are nevoie foarte urgent de un guvern, sau, mai bine spus, de guvernare. Mie unul încă-mi este greu să cred că politicieni români, fără excepţi, au avut nesimţirea de a face jocuri politice în plină criză financiară. Este destul de trist, însă mi se confirma de fiecare dată când citesc ştirile politice - România duce lipsă de politicieni. De figuri şi scandale este însă atât de plină încât, dacă s-ar putea exporta scandalul, corupţia şi egoismul criza economică ar fi ca şi rezolvată.

Blogosfera politică din Suedia caracterizeaza România drept o republică bananieră. Când am vrut să scriu în suedeză că nu este aşa mi-am dat seama că n-am ce să scriu. Nu găsesc argumente care, după aceste alegeri, să justifice statutul României ca ţară europeană. De la distanţă, haosul pare la fel ca-n Irak şi alte părţi. M-am întristat foarte mult, însă accept realitatea în care trăiesc.

Mulţumesc frumos domnule Geoană! Cu toţi ne-am bucurat că ştiţi să pierdeţi. Au trecut 20 de ani şi românul tot nu s-a deşteptat.

B.

Niciun comentariu: