marți, 6 aprilie 2010

În spatele peretelui

Am mai scris despre acest subiect; cercetători încearcă diferite metode de a vedea imagini aflate în spatele unui obiect. În Olanda, dacă îmi amintesc bine, o grupă de fizicieni au reuşit să aplice o matrice care "reasamblează" undele de lumină dispersate (aşa se zice?) care au trecut printr-un obstacol. Acum, la Princeton în SUA, doi ingineri au reuşit să facă acelaşi lucru prin a pune un cristal făcut dintr-un material non-linear înaintea obstacolului. Prin modificarea încărcăturii electrice a cristalului au reuşit să clarifice imaginea după fotonii au trecut prin obstacol (imagine dreapta). Această descoperire poate fi utilă în mai multe domenii - de la aviatie, piloţi care pot vedea prin ceaţă, pâna la medicină, radiografie şi sonografie. Îmi cer scuze că nu scriu mai multe amănunte însă nu-mi permite româna mea. Pentru mai multe amănunte - sciencedaily.com

imagine: Jason Fleischer/Dmitry Dylov
sursă: sciencedaily.com

Niciun comentariu: