marți, 13 aprilie 2010

Magneţi cu un singur pol - realitate în curând?

Fizicieni de La Imperial College din Londra au reuşit să construiască o strucutră cu proprietăţi magnetice foarte asemănătoare ale unui magnet cu un singur pol. Magneţii cu un singur pol sunt doar constrcuţii teoretice şi în ciuda acestei realizări, rămân obiecte teoretice chiar dacă englezii din video au arătat că se poate mimica proprietăţi, şi acum nu ştiu dacă iese bine în română, aşa că scriu fără să respir, monopolistice (?) într-un magnet. În fine, ştiu că mă încurc, dar înţelegeţi voi ce vreau să zic; magneţi cu un singur pol.

Dacă reuşesc să descopere sau să construiască un magnet cu un singur pol, atunci, din câte am înţeles eu, dovedesc o parte esenţială din teoria corziilor (string theory). Yaay!! Trebuie însă invoc clauza "Mama are mere", iar de data asta ma are un tren întreg de mere...

Nu mă întrebaţi cum fiindcă habar n-am cum să explic. Dacă mă înşel, ceea ce e destul de probabil, vă rog să mă anunţaţi (nu vorbesc despre ceea ce credeţi - arătaţi-mi cu matematică cu tot sau abţineţi-vă). Într-adevăr, este foarte posibil că mă înşel deoarece este ora 03.00 şi imediat îmi înghit ochii. Oricum, această descoperire este foarte tare. Aici găsiţi un video cu doi fizicieni de la Imperial College din Londra - video. Sursa acestui articol este physorg.com.
imagine: physorg.com/Imperial College London

O ultimă chestie; ştiu că nu se spune mama are mere ci Ana are mere. Mama are mere este însă un bogdanism, cum le-a numit cineva mai demult, adică o greşeală din aia drăguţă şi adorabilă care te face să te întorci pe acest blog...

B.

Niciun comentariu: