marți, 1 septembrie 2009

Inca o zi prin capitala Suediei

1 septembrie! A venit toamna si asta am simtit cu mare tristete ieri o data ce au inceput sa-mi inghete picioarele. Acum vor ramane inghetate pana la anul cand se va incalzi din nou. Nu conteaza ca azi a fost o zi frumoasa, picioarele mele sau hotarat si nu exista loc de negocieri diplomatice. Cand sau hotarat sunt ca fostul presedinte Bush - incapatanate si-si mentin parerea oricat de multe dovezi contra li se prezinta.

Ieri toata ziua m-am plimbat prin Stockholm si vreau sa spun ca nu ma satur niciodata de atmosfera orasului. Dar trebuie sa recunosc ca nu mai sunt acel atlet care eram acum cativa ani. Nu radeti! Chiar am eram... Acel Usain Bolt sau Haile Gebresselaisse n-ar fi avut febra musculara dupa doar o plimbare. In fine...

Azi am aflat vesti bune legate de proiectul meu. Sper ca incurand sa trec de faza asta (faza initiala si plictisitoare) si sa incep cu lucrurile interesante.

Am spus acum cateva zile, sau saptamani, nu mai stiu exact, ca mi se pare ca bursele se pregatesc pentru o calatorie in jos. Bine, intra-adevar, n-a fost prea greu de ghicit iar acum incerc sa creez o parere cat de jos vor merge si cand vor ajunge acolo. Daca si vineri vin stiri bune si bursele merg in jos, nu m-as mira sa le vad prin octombrie undeva cam 15-20% mai jos de la nivelul de azi.

Dar mi se pare hilar, scuzati expresia fiindca de fapt este tragic, ca bursa din Stockholm a inchis pe foarte rosu (adica foarte pe minus) in ziua in care ziarele economice scriu ca omul de rand incepe sa se intoarca pe bursa. Daca acuma vor cadea asa cum cred ca urmeaza sa se intample, omul de rand pierde din nou si sarada din aceasta vara a fost intr-adevar o sarada si, din nou, le-au iesit tactica rechiniilor.

M-am mai plimbat azi prin campus-ul univarsitatii din Stockholm. Este un parc frumos cu mult spatiu verde si acuma nu mai este asa de pustiu cum a fost acum cateva saptamani. Sambata este o expozitie de fizica si astronomie in Stockholm si chiar daca ninge am sa fiu prezent!

V-am mai spus dar merita repetat - imi place de Paul Krugman. Gasiti link-ul spre blog-ul sub titlul "urmaresc si". Va recomand cu placere sa-l mai cititi din cand in cand.

B.

2 comentarii:

Sunshine Sarah spunea...

I love Stockholm! :(

Dana spunea...

Mda, bursele ar trebui sa o ia in jos. Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Nu de alta, dar toata aceasta pompare in bursa nu aduce nimic bun. P.S.: si tu si Aleca tot laudati Stockholm-ul. Nu pot decat sa va cred pe cuvant! Distractie placuta la expozitie!