joi, 30 decembrie 2010

2011 - Anul creierului omenesc?

La anul începe maximul solar care, conform mai multor experți, ar putea să ne aducă cea mai feroce furtună solară din ultimii 100-150 de ani. În 1859, data trecută când vremea din spațiu a fost ”mai proastă”, radiația electromagnetică de la soare a curentat operatorii de telegraf și provocat incendii prin aprinderea hârtiilor pe care telegrafiștii scriau.

Acum, societatea noastră este mult mai vulnerabilă la asemenea furtuni, iar un grup de experți estimează că dacă și de data asta va fi la fel ca pe vremea cowboy-lor și indieniilor, atunci costurile pagubelelor provocate de furtuna solară vor fi aproximativ trei trilliarde de dolari, asta-i trei ori zece la puterea douăsprăzece, iar durata revenirii la normalitate ar fi între patru și zece ani. Din acest motiv pun pariu că 2011 va fii anul cărții, adică, cu alte cuvinte, anul în care lumea redescoperă cititul cărțiilor după anii buni de comă intelectuală provocată de emisiuni de genul ”American Idol”, sau emisiunile de știri din România. Cu un pic de noroc, 2011 poate deveni anul în care lumea începe să-și folosească creierul din nou. Să nu mă-nțelgeți greșit, n-am făcut pe nimeni prost, ziceam doar...

sursă: physorg.com

B.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Incepem cu greselile:
- conform mai multor experti
- aprinderea hartiilor pe care...
- un grup de experti
- "va" se scrie legat cand este participiu pentru timpul viitor
- ar merge mai bine "ani buni de coma"
- cu un pic de noroc => c-un pic de noroc (n-as putea sa explic de ce; oricum, este preferata varianta fara cratima)
- poate deveni (cu un singur i)

... pentru ca putea termina pe un ton pozitiv: interesanta idee! De acord cu tine cand vine vorba de "coma intelectuala", eu deja sunt relativ frustrata de densitatea mare de prosti pe metru patrat. Si sper ca intr-adevar lumea sa isi revina, insa nu cred ca este suficienta "vremea proasta". Stupidity's roots run deep.

Bogdan Dobondi spunea...

Mulțumesc mult pentru corectări!

Cuvântul prost poate nu este cel mai fericit pentru ceea ce vroiam să spun. Mintea este un mușchi, iar ca orice mușchi, dacă nu este folosit face efortul din ce în ce mai greu.

B.

Anonim spunea...

Am fost prea transanta? Mie nu mi se pare; in plus, era o vreme cand iti spuneam eu sa nu mai vorbesti asa. Se pare ca s-au inversat rolurile. :P

Bogdan Dobondi spunea...

Nu ai fost prea transanta, doar ca nu am scris ca ma refer la masa generala si nu la absolut toata lumea...

Anonim spunea...

Nu vreau sa te sacai, insa mi-a scapat unul: cowboy-lor. :D

Bogdan Dobondi spunea...

:)) ms