miercuri, 1 aprilie 2009

Ganduri din viata de zi cu zi...

Trebuie sa zic ca viata in Suedia se misca mai incet comparat cu cea din Romania. Nu spun asta in sensul rau al cuvantului deoarece nu este neaparat un lucru rau, dar uneori chiar ma iau toti dracii.

Sa vorbim de trafic de exemplu. Conducand aici dupa 2 ani prin Bucuresti, au fost nenumerate situatii cand aproape ca am intrat in masina din fata mea atunci cand s-a facut verde la semafor. Nu stiu de ce, dar soferii din Suedia parca nu stiu sa aprecieze viteza si distanta masinii a caruia trebuie lasat prioritate daca stau si asteapta intr-o intersectie nesemnalizata sau intr-un sens giratoriu. Poate este din cauza frigului sau intunericului, dar mutearea piciorului de pe frana pe pedala de acceleratie dureza cam de doua ori mai mult timp in Suedia decat in Romania.

De multe ori am stat in spatele cuiva intr-o intersectie si am crezut ca avem timp sa trecem amandoi, dar cel din fata mea n-a fost de aceeas opinie. Va puteti imagina ce se intampla atunci. Pana acum n-am avut parte de nici o tamponare, dar ultimele doua saptamani am fost mai aproape decat am fost vreodata conducand prin Bucuresti. Intr-adevar - timing este totul!

Iar la coada in cafenele parca oameni sa misca la 25% din capacitate. Da, in Suedia stai la coada in cafenele fiindca nu prea se serveste la masa. Azi au fost 3 persoane in fata mea si am stat la coada 15 minute. Fraate!! 15 minute la coada pentru un espresso? Stiti cat de repede se bea un espresso?

Dar pun asta pe seama neadaptarii mele. Am ramas inca cu ritmul romanului, care mai intai actioneaza si apoi gandeste. Si nici asta n-o spun in sensul rau al cuvantului.

Intrebarea este acum daca este mai bine sa pierzi timpul analizand, gandind si dezbatand o decizie care trebuie luata, decat sa iei decizia, fara prea multe ganduri sau analze si chiar daca s-ar putea sa fie o decizie gresita. Decizii incorecte se pot corecta, dar timpul pierdut analizand totul pana la nivele cuantice se poate recupera? Sau este o pierdere de vreme sa tot iei decizii incorecte? Conform Galileo si, mai ales, Einstein totul este relativ, bineinteles cu exceptia postului de radio DR Jazz - singularitatea gravitationala care ma atrage seara dupa seara...

Noapte buna!

B.

Niciun comentariu: