luni, 30 august 2010

Material ciudat...

O echipa de chimiști de la Stanford University și Duke University au găsit un material care devine mai scurt după ce a fost întins decât înaintea întinderii.

Echipele de cercetători căutau înițial polimee care se pot autorepara, când au observat că un anumit soi de polimee, habar n-am dacă așa se numesc în română, au această caracteristică mai ciudată. Sunt sigur că dacă încerc să explic mai multe amănunte în română, o s-o supăr pe A, așa că mai bine postez link-ul și îmi văd de învățat. Poftiți: sciencedaily.com

B.

Un comentariu:

Mircea Vladut spunea...

Eu am invatat despre polimeri la chimie organica, prin clasa a X-a. Daca la asta te-ai referit, adica la lanturile de molecule obtinute prin polimerizarea monomerilor. Sper ca-mi amintesc corect, caci au trecut de atunci 27 ani.