marți, 24 august 2010

Pe Leopoldstrasse cu capul aplecat!

Ultima zi în Munchen m-am plimbat un pic pe Leopoldstrasse. Vremea a fost frumoasă și terasele erau jumate goale, sau jumate pline, depinde de inclinația filosofică pe care o aveți, iar eu mă plimbam cu capul aplecat, uitandu-ma la pietrele de pe trotuar zâmbind.

Presupun ca mulți ani inaintea descoperiri dualitatății particolelor elementare, arhitecții au proiectat străzi cu pietre (ca și pe Aviatori în București) puse în așa fel încât formează un ”interefernsepattern”  - habar n-am cum se zice în română - așa cum sunt plasate pe Leopoldstrasse. Plimbarea a fost așadar o lecție de mecanică cuantică elementară. Cine ar fi crezut că o ecuație atât de mirifică și frumoasă precum cea lui Schrödinger descrie nu doar proprietățile electroniilor dar și modul în care sunt așezate pietrile pe Leopoldstrasse în Munchen.

M-am oprit la o terasă ca să beau un espresso și n-am putut să nu mă întreb: oare care sunt lucrurile din jurul nostru care noi azi nu le vedem fiindcă sunt prea obijnuite, dar care conțin răspunsuri legate de marile întrebări pe care le avem legate de univers?

A fost o duminică minunată!

B.

Niciun comentariu: