vineri, 15 octombrie 2010

Chestii personale

De câteva săptămâni încoace zilele mele arată la fel. Mă trezesc, beau cafea, învăț, mai beau cafea pe parcursul învățatului și ajung la moment dat, cam după vreo 10-12 ore de citit, în situația în care cititul nu mai are sens fiindcă nu mai registrez ceea ce citesc.

Acum un an jumate m-am intors în Suedia cu un scop, iar acum, în sfârșit, văd lumina la capătul tunelului. Scopul urmează să fie îndeplinit în viitorul apropiat și eu încep să am nopți albe întrebându-mă: Și acum ce urmează? Comparat cu alte nopți albe din alte vremuri, cele de acum sunt destul de plăcute.

Sunt într-o situație foarte interesantă. De multe ori nu știm că tocmai am făcut, sau că avem de făcut, o alegere care ne va afecta cursul vieții. Acum, însă, sunt foarte conștient că am de luat decizii care-mi vor afecta viața. Prefer să știu dinainte că trebuie să decid ceva ce urmează să mă afecteze pentru întotdeauna. Am muncit ca să mă pun în situația de acum, o situație în care am posibilitatea să-mi pictez viitorul așa cum mi-l doresc și savurez fiecare clipă.

De prea multe ori am fost în situația inversă; am luat decizii fiind mereu nevoit să aleg între variante proaste, foarte proaste sau dezastruoase și apoi am trăit cu multă vinovăție în mine. Cu câțiva ani în urmă mă simțeam atât de vinovat încât puteam să devin catolic.

Am avut ghinionul să cunosc persoane care au știut să profite la maxim de situația în care eram, dar și norocul să cunosc alții care m-au inspirat și mi-au iluminat calea de ieșire din acea situație. Cineva mi-a spus că am talentul de a ieși pe picioare din orice situație. Așa este, însă de data asta am avut un noroc chior. Dacă am învățat ceva, sper să fie cum să judec caracterele oamenilor mai bine deoarece sunt convins că restul va veni de la sine.

Foarte puține persoane știu despre ce aberez în acest articol, însă cei care știu, sau care urmează se afle, sunt cei care trebuie să știe. Acum vreo două luni am început să fac curățenie în lista mea de pe messenger. Mă uit la fiecare nume și analazez la rece, fără să implic sentimente, dacă persoana are loc în lista mea sau nu. Unii rămân, alții nu; cei care rămân sunt cei care mi-au arătat respectul adecvat nivelul relației cu mine. Cei care nu rămân sunt oameni care și așa nu suferă că nu mă mai văd online.

Este o zi de toamnă minunată. Peste o oră jumate merg să mă tund. Sper să aveți și voi o zi minunata! Fiind singura vineri posibilă înseamnă implicit că este cea mai tare vineri, nu?

B.

3 comentarii:

Mircea Vladut spunea...

Sa stii ca ai luat o decizie gresita, candva, e foarte important, pentru a nu repeta greseala (eventual si pentru a o indrepta). Insa sentimentul de vinovatie e inutil, caci decizia pe care ai luat-o candva a fost la nivelul de cunostinte de la data aceea si in anumite imprejurari, nestiind ce va urma. Si oricum nu poti modifica trecutul.
Eu cred ca oameni ideali nu exista si nici nu are rost sa incercam sa traim ca niste oameni perfecti, imaginari, caci ne indepartam de la realitate. Iar pana la urma adevarul iese la suprafata. Cu atat mai mult nu e indicat sa-i consideram pe ceilalti ca fiind conformi cu un model idealizat de om.

Dana spunea...

Ce urmeaza? Cu siguranta vei afla la momentul potrivit. Ai parcurs un drum lung si greu si acum esti aproape de sfarsit. Si (cunoscandu-te) de un nou inceput.
P.S.: sa nu te tunzi prea scurt :)))

Bogdan Dobondi spunea...

Lungimea părului este ceea ce-mi dă puterea....:))

Dar nu vreau să arat ca un sălbatic așa că mai trec și eu pe la doamna cu foarfecile din când în când...