luni, 26 decembrie 2011

Integrale Riemann-Stieltjes

Una dintre cele mai mari of-uri pe care le am atunci când citesc matematică este lipsa de echilibrul dintre limbaj normal, adică, scrisul cu cuvinte normale și notația formală. Unii evită formalismul complet, crezând că sperie lumea. Alți scriitori fac exact opusul.

Deși poate notația formală îi sperie pe unii, lipsa ei totală mă disperă deoarece este greu de înțeles ce vrea să spună autorul. Multe cuvinte au mai multe înțelesuri și asta poate distrage atenția de la matematică; ajungi de multe ori să te gândești în ce sens s-a folosit cuvântul ”sau”, pentru a da un exemplu mai banal.

Alții folosesc cât mai puține cuvinte, preferând să folosească noația formala cât se poate de mult. Deși prefer această variantă, dacă trebuie să aleg între două rele, cititul merge mult mai încet, iar eu, fiind mai nerăbdător de felul meu, încep de multe ori să-mi pierd răbdarea. Și nici asta nu-i bine.

Pe Youtube am găsit un tip care a postat o serie de lecții despre și integralele Riemann-Stieltjes. Subiectul nu este foarte complicat, însă clipurile dânsului servesc ca exemple bune între cum ar trebui echilibrate textele matematice. Da-ți click pe aflați mai multe, aici dedesubt, să vedeți la ce mă refer. În plus, nimeni nu-i strică un pic de repetiție despre integrale...

Ca să nu zic că este foarte, foarte distractiv să faci integrale. Un fel de sudoku mai...nu știu.... mai interesant! Și având în vedere că mai am încă patru ani și ceva de facultatea de matematică, asta presupunând că fac față, vă mai puteți aștepta articole precum acesta...











Niciun comentariu: