miercuri, 7 decembrie 2011

Reacții normale

Știu că nu ieri a fost inventat internet-ul. Știu că poți găsi de toate pe net. Știu că este o structură mai mare și mai complexă decât îmi pot imagina. Dar tot mă surprinde plăcut unele chestii pe care le poți găsi pe internet.

Ieri seară, pe la 22.30, a tunat. Eram în pat și încercam să adorm după o zi plină de MacLaurin și Taylor când am auzit un tunet foarte puternic. M-a surprins acest fapt, căci descărcări electrice sunt destul de rare iarna. Așa că am reacționat la fel cum ar fi reacționat orice om; am presupus pentru o fracțiune de secundă că este vorba Armaghedon (altceva ce poate fi, nu?), de altfel reacția standard a mea la toate evenimentele ciudate. Apoi m-am gândit că nu poate să fie chiar așa de rău.

Următoarea alternativă standard de pe listă mea de explicații, cel puțin atunci când vine vorba de evenimente meteorologice, a fost că ar fi vorba de o tornadă. Logica în spatele acestei explicație este simplă: dacă sunt descărcări electrice in decembrie, atunci sigur se poate și o tornadă că știm noi că încălzirea globală a dat peste cap vremea.

M-am ridicat din pat și am mers la geam să văd dacă bate vântul. Nu prea. Dar asta încă n-a închis subiectul tornadei, căci știm cu toții că vântul nu trebuie să fie foarte puternic la o anumită distanță, de altfel mai mică decât am crede instictiv, de la o tornadă. Și, în plus, copacii la care m-am uitat sunt situați între două blocuri, protejați așadar de eventualele rafale de vânt apocaliptice. Ce să fac, mă întrebam eu în fața geamului. Răspunsul a fost instictiv.

Google, dragi prieteni. Google...

Cuvintele de căutare, în suedeză, au fost ”imagine radar meteo”. Așa am dat de această pagină (link). Imediat am văzut că formațiile de nori asupra zonei Kattegat nu avea acel cârlig distinct care se formează atunci când apar tornadele. Așadar am rămas cu a treia explicație, cea care inițial era cea mai puțin probabilă.

Sunt nou în această parte a țării și poate aici, datorit faptului că este lângă mare, sunt descărcări electrice și iarna. Metodologie științifică aplicată în viața de zi de zi...

Ușurat m-am intors în pat și am adormit.

B.

Niciun comentariu: