duminică, 25 decembrie 2011

România și UE

Și eu mă întrebam același lucru când a aderat România în 2007. Nu-s de acord cu majoritatea opiniilor lui Geert Wilders, acest Vadim Tudor al Olandei, însă în privință cu aderarea României are dreptate.

România n-a fost pregatită atunci și nu este pregătită nici acum. România trebuie mai întâi să se învețe care sunt chestiile pe care nu le poți păcăli atunci când construești o societate modernă și civilizată. Apoi, clasa politică trebuie să fie curățată de persoane cu un trecut dubios, precum Iliescu și Băsescu (și mulți alții), și de brute necivilizate precum Ponta sau Vanghelie și mulți alții care, doar ascultându-i, îți dai seama că nu vor face nimic pentru populație dacă li se acordă putere.

Dar toate acestea trebuie să înceapă de la populația generală. În primul rând, cetățeanul român trebuie să se învețe să-și asume răspunderea pentru faptele sale. Din experiență vă pot spune că nu știu un popor cu mai multe scuze și explicații de ce n-au putut. Ceea ce am scris acum este valabil pentru întraga țară; asta nu-i o chestie sud și Ardeal, cum au fost altele pe acest blog.

Îmi aduc aminte o discuție purtată cu cineva ultima dată când am vizitat România. O persoană ne-a povestit că a fost amendat pentru că a girat la stânga peste linia de continuu. Și m-a mirat faptul că a fost supărat pe polițiști pentru că l-au amendat. L-am întrebat dacă polițiștii cumva l-au obligat să facă stânga acolo unde nu are voie, în loc să meargă încă o sută de mentri până la un sens giratoriu unde putea să întoarce ca să poată să gireze dreapta. N-avut răbdarea de încă două minute așa că a tăiat linia de continuu. A fost prins și nu-și recunoaște vina.

A început cu o exlicație de genul ”păi, știi domnule că....” și îmi aduc aminte că la moment dat am început să-l cert. O jumătate de oră a tot încercat să spună că deși a trecut linia de continuu, el nu trebuia amendat fiindcă bla bla bla nu mai știu ce motiv fantezist. O jumătate de oră a tot ținut-o cu abureli birocratiste, tipice românești, cum că el, tocmai el, nu trebuia amendat. Până la urmă l-am oprit și i-am spus pe față: ”mentalitatea asta este motivul pentru care România suferă; toată lumea vrea ordine, însă ordinea să înceapă la alții; toți românii urlă când sunt nedreptățiți, însă nu-și asumă niciodată răspunderea pentru o greșeală; întotdeauna este vina altcuiva; legi sau reguli sunt pentru alții și tot așa.

Altădată, la Cluj, am văzut cum o persoană, care parcase fix lângă un indicator pe care scria ”Parcarea interzisă”, se certa cu omul primăriei care tocmai ii dăduse amenda. Eu chiar nu înțeleg ce vină avea omul de la primărie pentru că dânsul a parcat unde nu avea voie. Dar așa este într-o societate în care legi și reguli sunt aplicabile doar pentru alții...

Așa că da, sunt de acord cu Geert. România n-are ce căuta în UE.

sursă: mediafax.ro

Niciun comentariu: