duminică, 12 februarie 2012

Eu spun da la ACTA!

Îmi pare rău, dar nu sunt de acord. Lumea iese în stradă pentru a protesta împotriva ACTA. Dar ce este ACTA? Pentru cel care vrea să citească textul și să-și creeze o opinie din textul sursă și nu din ce aud de la unii sau alții, textul, un draft, îl puteți găsi aici.

Ce înseamnă ACTA? Pur și simplu înseamnă că internetul încet încet devine un loc mai puțin sălbatic și un pic mai civilizat. Cei care ies în stradă? Cât punem pariu că majoritatea dintre ei sunt ofticați că vor putea alege cu-n dosar penal pentru că scot filme și alte chestii de pe net?

Dar ce înseamnă să scoți un film de pe internet? Practic, înseamnă să intri în posesia filmului fără a plăti proprietarului, creeatorului filmului. Asta nu este nimic altceva decât furt, iar cei din stradă, cică-s activiști, nu vor că acest furt să fie ilegal. Eu mă întreb de ce tocmai acest fel de furt.

De ce, dacă eu vreau să fur o mașină, atunci, dacă poți fura filme sau alte proprietăți intelectuale, furtul meu este pedepsit cu închisoare, iar celălalt tip de furt este văzut ca un semn de libertate? Dar lumea, adică un număr mare de oameni inteligenți, devine repede repede un grup lipsit de gândire rațională, care se lasă manipulat de persoane cărora plăcere este se intre și să strice doar pentru a arată că pot intra și strica, așa cum sunt mulți hackeri. Asemenea grupuri le-ați putut vedea demonstrând împotriva ACTA ultimele zile, dacă vă-ntrebați cum arată aceste grupuri.

Eu sunt pentru ACTA. Societatea devine din ce în ce mai dependentă de internet pentru funcționarea sa normală. Nu mi se pare ceva rău că se vrea reglarea internetului, având în vedere cât de mult rău poți să faci din spatele unui laptop. Și să nu credeți că posibilitățile celor cu scopuri malefice vor fi din ce în ce mai puține. Cu internetizarea societății vin și tot felul de specimene care în lumea reală sunt văzuți ca infractori.

Întrebarea mea este, și acum sper că cineva dintre ”activiști” să mă ilumineze, de ce hoții de pe net nu trebuie tratați ca hoții din lumea reală? Anonimous manipulează lumea să iasă în stradă pentru a protesta împotriva unui ”Big Brother” imaginar, cică Anonimous vrea să protejeze libertatea omului de rând. Bine. Întrebarea cea mai interesantă este însă: cine protejează omul de rând împotriva ”Anonimous”?

Un comentariu:

Valentin Negreanu spunea...

Nu toata lumea iese in strada numai pentru problemele legate de internet. Exista legi impotriva pirateriei pe net care functioneaza mai mult sau mai putin, de ce ne mai trebuie inca o lege? Mai ales o lege care muta puterea din mana statului, in mana corporatiilor! Dar pe langa asta, ACTA nu se refera doar la acea problema. Combaterea pirateriei pe net este doar praf in ochi! Adevarata problema este urmatoarea: http://www.criticatac.ro/14411/conspiraia-celor-bogai-acta-medicamentele-generice/