miercuri, 18 martie 2009

Miercurea frumoasa

Am fost plecat din Suedia atata timp incat am uitat despre unele ciudatenii de pe aici. De exemplu, azi a fost o zi frumoasa cu un cer albastru si un soare foarte luminos, dar nu mi sa parut ca a fost foarte cald. Am stat la o cafenea si am citit, apoi m-am plimbat prin centru amintindu-mi de evenimente petreceute in adolscenta mea. La moment dat am observat cativa baieti, nu cred ca erau mai mult de 16-17 ani, care erau imbracati in pantaloni trei sferturi si tricou cu maneca scurta. Ganditi-va ca eu purtam o camase, o bluza mai groasa si jacka mea de iarna - evident ca si pantaloni si pantofi, dar asta nu este relevant. Am ramas uimit, holbandu-ma la ei de parca eram la gradina zoologica si ma uitam la un urs polar pentru prima data.

Dupa ce mi-a trecut surprinderea, si dupa ce am reusit cu greu sa ma abtin de ras, m-am intors spre stanga si m-am uitat la un termometru digital situat sus pe acoperisul unei cladiri care mai de mult era sediul ziarului Eskilstuna-Kuriren, si pe care-l poti vedea din toata piata centrala a Eskilstunei. Erau +4 grade!

Concluzie?

Prima concluzie este, si aceasta mi-a venit instinctiv si instantaneu, ca astia nu-s normali, iar a doua este ca in Suedia nu prea conteaza temperatura; daca cerul este senin si apa n-a-nghetat - atunci a venit primavara! Am constatat asadar, pentru a nu stiu catea ora, ca nu sunt un viking. Unde-i Mihai Viteazu cand ai nevoie de el?

B.

Niciun comentariu: