luni, 15 noiembrie 2010

Corpul celest în apropierea noastră descoperit de NASA..

Cu 90 de minute înainte de conferința de presă celor de la NASA - vedeți articolul precedent - îmi permit și eu să ghicesc despre ce ar putea sa fie vorba. Eu cred că s-ar putea să fie vorba de una dintre aceste două descoperiri:

1. Acum câteva zile am scris că s-au observat două ”baloane” de raze gamma care invăluesc Calea Lacteea - link către acel articol - și dacă vă uitați la imagine puteți vedea că sunt cateva linii mai albastre la margina campului mov, care este campul cu raze gamma. Acele linii albastre sunt raze X. Și fiindcă razele X sunt specialitatea Chandrei, cred că NASA a mai descoperit încă ceva legat de acel fenomen și că acel ceva urmează să revoluționeze astronomia și fizica într-un fel sau altul.

2. O altă posibilitate este că s-a descoperit că planeta Gliese 581g, despre care am scris aici daca nu mă înșel, conține apă lichidă și cărbune. Asta ar însemna că există o posibilitate mare că Gliese 581g poate suține viața așa cum noi o defini.

Nu cred că este vorba de un scenario gen filmul ”Armaghedon” căci nu este specialitatea Chandrei să caute după bucâți mari de stâncă în cosmos. Iar când NASA vorbește despre apropriere cosmică, poate fi vorba de zeci de mii, sau chiar milioane, de anilumină distanță. 

Deci, cred că este vorba de una dintre cele două variante. Însă nu m-ar mira să fie altceva, o descoperire care n-are prea multă importanță decât pentru astronomi și astrofizicieni.

Vom trăi - sper  - și vom vedea...

B.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Carbune.