vineri, 21 ianuarie 2011

Matematica descrie comportamentul omenesc part III

imagine: physorg.com

Să mă iertați, dar nu mă pot abține să adun și să prezint motive care arată de ce cred că omul poate fi descris matematic, chiar și cu ”suflet” cu tot. Nu înțeleg de ce lumea reacționează așa de ciudat când susțin că ar trebui să se poată căci pentru mine nu este o jignire. Ba chiar din contra;  dacă un matematician mi-ar fi spus că poate să-mi arate un model matematic care mă descrie, m-aș simți ca domnișoara care a urmat să devină tabloul Mona Lisa. Pentru mine ar fi cea mai tare declarație de dragoste, cel mai frumos portret pe care mi s-ar putea face. În fine, haideți să trecem la treabă.

Un grup de neurobiologiști și matematicieni din Elveția au reușit să explice activitatea în creier atunci când simțim un miros. Știu că nu este vorba de suflet, dar se apropie de o descriere a esența omenirii deoarece este vorba de ceva ce este destul unic pentru fiecare individ. Preferința mirosurilor este în mare parte unică pentru fiecare individ și iată că se poate construi un model matematic și pentru asta. Așa că trebuie să întreb din nou; de ce nu s-ar putea și cu toate celălalte aspecte a comportamentului omenesc? (Fără supărare, dar faptul că dorim să credem că suntem unici și speciali, că nimeni nu este ca noi, deși respect asta, nu reprezintă un argument.)


sursă: physorg.com

B.

Niciun comentariu: