miercuri, 12 ianuarie 2011

Numele meu complicat

Mai demult, cred că a fost acum 13 ani, am mers cu cei din clubul sportiv din care fac parte să jucăm campionatul național. Cu câteva luni înainte, clubul a trimis o fișă de înregistrare în campionat pe care scriau numele noastre frumos și ușor de citit fiindcă erau scrise pe calculator.

Am ajuns în oraș și concursul a început. La moment dat observ că numele meu este scris greșit pe ecranul care arăta scorurile, așa că am mers la oficialii competiției și le-am spus, frumos și foarte politicos deoarece eram și sunt în continuare obișnuit să se greșească la numele meu, că mi-au greșit numele.

Zece minute mai târziu mă uit din nou pe ecran și observ că numele meu este scris aiurea, doar că acuma aiureala era alta! Le-am atras atenția oficialilor că mi-au greșit numele din nou și, fără să fac scandal, le-am scris numele meu așa cum se scrie, Bogdan Dobondi, corect pe o foaie cu litere mari și foarte ușor de citit.

Oficialii competiției erau doi domni mai în vârstă și foarte politicoși, iar dânșii nu mai știau cum să-și ceară scuze. Mi-au promis că problema urma să se rezolve și eu le-am mulțumit din nou. Cinci minute mai târziu, cei din clubul meu, care mi-s foarte buni prieteni, au început să râdă. În zece secunde, competiția s-a oprit fiindcă toți, cunoscuți și necunoscuți, au fost pe jos de râs. Eu, fiind mai atent la prestația mea, nu eram cu ochii pe ecran și nu înțelegeam de ce râd. Când mi-am ridicat privirea am văzut numele meu scris pe ecran:

Bagdad Dabombi

De ce mă simt străin în Suedia din când în când? Voi ce credeți?

B.

7 comentarii:

Anonim spunea...

1. Usor de citit
In acest caz, "usor" face parte dintr-o locutiune adverbiala si nu se face acordul; alte exemple: greu de crezut; imposibil de estimat (fie ca-i vorba de feminin sau masculin, plural sau singular). Ti-am mai zis asta. :)

2. Obisnuit -

3. Ai repetat "gresit" de prea multe ori. Se poate si asa: "observa ca numele meu este scris incorect, insa acum era vorba de alta greseala". Sau, ma rog, alte sinonime: eroare, etc. Repetitia este agasanta si obositoare, in general.

4. Virgula este pusa aiurea in mai multe locuri, si poate creea confuzii.

5. "Iar" nu ii poate inlocui pe "dar" sau "si" in orice context. In cazul de fata ar fi fost mai potrivit "doi domni mai in varsta si foarte politicosi, care nu mai stiau...".

6. "Performance" din engleza nu se traduce cu "performanta" in romana, in orice context. In cazul de fata, nu se potriveste. "Eu, fiind mai atent la prestatia mea" - daca asta ai vrut sa spui. M-ai pierdut undeva pe drum.

Una peste alta, greselile sunt minore, avand in vedere ca inainte nici n-as fi pomenit de ele, atat erau de nesemnificative comparativ cu celelalte. Incerc sa-ti spun ca nu vreau sa te descurajez si ca faci progrese.

Anonim spunea...

Destula gramatica.

Bagdad Dadombi :)) =))

La mine nu-s spectaculoase confuziile, dar devine enervant ca toti inteleg altceva (Debi, Serbi, etc).

Anonim spunea...

Am uitat de "demult". :)
Diferenta:
- Demult, cand eram copil, imi placea inghetata (exprima o actiune indepartata in timp)
- De mult (timp) n-am mai gatit (exprima perioada care a trecut de la un anumit moment).

Anonim spunea...

Am vazut ca ti-am scris gresit numele gresit. :))
Scuza-ma.

Gata, am terminat.

Bogdan Dobondi spunea...

Ms mult..:) Am impresia că dacă nu erai tu, blogul meu era indescifrabil pentru un vorbitor a limbii române...:D

Anonim spunea...

Eh, te-alinti si tu. Doar stii ca nu-i asa.

Dana spunea...

M-ai facut sa rad! "Bagdad Dabombi"??? Acum ce sa spun... Daca acei domni mai in varsta te-au vazut pentru prima data...cam aduci cu unul care ar putea "da bombe" prin Baghdad :)))

Apropo de gramatica: "vorbitor al limbii romane". Acordul se face cu "vorbitor".