duminică, 1 februarie 2009

Ceva este pe cale sa se intample.....

Azi am stat cateva ore si am citit toate stirile de pe Reuters, CNN, BBC si Bloomberg. Ceva este pe cale sa se intample, dar nu stiu exact ce. Am observat ca vocile negative sunt din ce in ce mai putine si undeva imi vine sa cred ca bursele vor creste. Asta-i sentimentul, dar intelectul imi spune ca trebuie sa mai coboare vreo 20-30% si de abia atunci se vor stabili bursele si vor incepe sa urce din nou.

Eu cred mult in companiile de tehnologie. Ma bazez pe simplu fapt ca cei care crescuti de mici cu internet si lumea digitala, incep sa iasa din facultati si sa-si mareasca puterea de cumparare. Nu sunt complet strain la ideia ca vom avea inca o era .com si ca de data asta .com-urile vor fii firme care intr-adever produc altceva decat vise frumoase - profit de exemplu...

Wall Street-ul este ca un copil rasfatat care s-a obisnuit sa primeasca neconditionat totul ce a cerut de la parinti , iar atunci cand parinti pun conditi se arunca la podea, se strabaleste pe jos urland nu vreeeau sa ma mai joc. Multe firme care au nevoie de sprijinul financiar de la guvernul in tara in care sunt au ales sa nu-l accepte pentru ca nu au voie sa-si acorde bonusuri, adica sa incaseze bonusuri si atunci cand au esuat. In ochii mei, acest lucru este furt si pentru ca nu au voie sa fure din banii oamenilor care platesc impozite in tara respectiva, unii sau gandit ca falimentul este o cale mai potrivita? Eu zic sa-i lase sa falimenteze atunci; sa se curete lumea de acesti paraziti pentru a le oferi posibilitatea de a se extinde celor care intr-adevar produc ceva.

Desi lumea pare mai optimista acum decat acum o luna doua, nu scap de sentimentul ca Dow-ul va cobora din nou spre 7500. In acest caz, va fii a doua incercare a nivelului de suport de la 7500. Daca rezista, s-ar putea sa urce destul de mult si destul de repede pana la vreo 9500. Daca trece mai jos de zona 7500, atunci cred ca va cobora spre 5500. Oricum, sa nu uitam ca sunt foarte multi bani investiti in afara burselor, care pot fi bagati foarte repede pe bursa. Vedem noi... Trebuie sa ma mai gandesc.

Sa nu uit sa mentionez - atunci cand vorbesc despre burse nu ma refer la bursele din Romania. Ma refer la cele din tarile cu pietele mai dezvoltate. La noi bursele sunt foarte mici si, din cate am auzit eu, infectate de "spiritul intreprinzator" roman.

B.

Niciun comentariu: