marți, 10 februarie 2009

Toata lumea astepta, domnul Geithner

Joi si vineri, cotatile indicilor de bursa au crescut, avand ca si carburant planul de salvare a domnului Geithner si domnului presedinte Obama. La ora 18 astazi, ora Romaniei, va fi anuntat planul.

Din cate am mai citit, multi incep sa aiba dubii ca acest plan va fi de ajuns pentru a indrepta lucrurile. Nu pot sa scap de sentimentul ca cresterile din ultimele zile este doar pregatirea unei caderi serioase. Daca planul lui Geithner nu va fi pe placul Wall-Street-ului, atunci o va lua in jos, iar eu cred ca in acel caz o va lua in jos cu o viteza mare.

Cert este ca bursele, in aceste trei zile, nu au mai reactionat caderi la fel de violente la stiri proaste. Poate multi acum au intrat pe bursa cu speranta ca insfarsit vine planul de salvare cu P mare. Am citit un articol scris de un analist in Suedia, in care spunea ca lumea mai nou se asteapta la absolut dezastru, la faliment, la armaghedon, iar atunci cand statistica asteptata este prezentata, si vad ca nu este armaghedon, o interpreta ca o stire buna. Poate este asa ca acum vedem o intoarcere a burselor din lume. Eu am dubii serioase ca este asa, dar totusi, aceasta varianta nu trebuie exclusa. Pana la urma, este un domeniu in care psihologia are un rol imens si sunt foart multi bani inafara pietelor de capital care in alte vremuri sunt pe piata de capital. Iar acei bani vor intra inapoi- mai devreme sau mai tarziu.

In orice caz, azi va fi o zi foarte interesanta. Incepand cu ora 18.00.

Niciun comentariu: