vineri, 13 februarie 2009

Stateam si ma gandeam, din nou, la lectiile de viata pe care le-am primit ultima vreme. Ma gandeam la diferite persoane din viata mea si ce reprezinta ei.

Este foarte interesant sa vezi cum, la bine, niciodata nu esti singur. Intotdeauna esti inclus si pari sa ai foarte multi prieteni. Uneori chiar prea multi. Aproape ca nu este timp pentru toti. Dar este un adevar foarte parsiv, deoarece nu toti care sunt alaturi de tine atunci cand totul iti merge bine sunt prieteni.

La greu afli care sunt prieteni tai. Concluzia mea este una foarte simpla.

Cei care raman mereu langa tine, necontand daca-ti merge bine sau rau, sunt prietenii tai adevarati. Ei sunt cei care merita sa primeasca tot ce este mai bun din tine. Problema este ca uneori, atunci cand ne merge bine si nu ne lipseste nimic, avem tendinta de nu putea face diferenta intre prietenii adevarati si cei de conjunctura. Imi dau seama ca multeori, atunci cand imi merge bine, acord atentia si generozitate celor care-s de conjunctura.

Adevarul este ca nu trebuie sa le acordam atat de mare atentie celor care ne intorc spatele la greu. Trebuie sa-i cataloghizam ca niste trecatori straini prin viata noastra. Nu trebuie sa-i uram sau sa-i vorbim de rau. Trebuie doar sa-i identificam, pentru ca sa nu-i facem pe adevaratii prieteni sa sufere din cauza incapacitatii noastre de a face distinctia intre prieteni adevarati si cei de conjunctura - trecatori straini. Dar si trecatorii au un rol important in viata noastra. Care ar fi rolul lor?

Rolul trecatoriilor este de a mari apreciera noastra catre adevaratii prieteni. Asa cum stim ca ceva este dulce pentru ca am cunoscut ce inseamna gustul acru, acelas rol au si acesti trecatori. Fara ei n-am putea aprecia din plin importanta prieteniilor adevarati si viata, fie la bine sau la rau, ar fi mult mai saraca.

B.

Un comentariu:

lara spunea...

Trecatorii ne dau voie sa traim. Fara acesti strain uitam de senzatia adevarata de a exista. Din punctul meu de vedere, fara durere si agonie, viata nu ar avea aceias culoare...uite asa avem vieti multicolore si nici o data nu o sa ne plictisim si mai important, intotdeauna o sa avem o decizie de facut spre bine sau spre rau. Si asa simtim ca traim.