joi, 1 octombrie 2009

Materia neagra - oia neagra a fizicieniilor?

Nu cred ca exista materie neagra; cred ca exista o forta inca nedescoperita. Am vreo idee despre ce ar putea sa fie? Evident! Insa pana nu am enspe ani de facultate in domeniu, n-o sa-mi dau cu parerea aici pe blog. Ceea ce pot zice este ca eu n-as cauta inauntru galaxiei dupa forta care trebuie sa complecteze forta centripeta. Avand in vedere ce se stie despre "quantum entaglement" (habar n-am cum se numeste asta in romana) si ca sunt unele observari cum ca spatiutimpul interfereaza (asa se scrie?) cu radiatia electromagnetica (articol "dovada"), poate ceea ce complecteaza forta centripeta este ceva ce inpinge si nu atrage. In fine...cine-s eu sa-mi dau cu parerea? Ah, da...sunt proprietarul blogului... :) Articolul la care ma refer il puteti gasi pe New Scientist - aici.

Prea multa cafea in viata mea.

B.

Un comentariu:

teo13 spunea...

Quantum entanglement s-ar putea traduce ca: un fel de "incalcire cuantica" sau "incurcare cuantica"... cred ;)