marți, 13 octombrie 2009

Örebro

M-am gândit să scriu despre anumite oraşe din Suedia care sunt pe placul meu. Azi am să scriu de spre oraşul Örebro. Oraşul se numşte uneori "oraşul din mijlocul suediei". Dacă vă uitaţi pe google maps o să vă daţi seama că nu este departe de adevăr.

Se crede că Örebro dateză din anii 1200, cănd s-a construit o fortăreaţă pe o insula mica din râul Svartån. Poza din stânga arată castelul din centrul oraşului şi cel mai probabil, acest castel, foarte minunat de altfel, este construit in locul unde era primă fortăreaţă.

Örebro a avut importanţă în istoria suedeză. Aici s-a întâlnit parlamentul în 1810 pentru a-l alege rege pe un principe francez cu numele Jean Baptiste Bernadotte. Familia regala de azi este inca Bernadotte.

Oraşul merită vizitat. Sunt multe clădiri istorice de văzut şi, având în vedere că este un oraş universitar, viaţa de noapte este destul de bogată.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Am trecut prin Örebro asta vara venind spre acsa din Norvegia, am innoptat acolo si am vrut sa vizitam castelul. Din pacate nu am apucat, ne grabeam spre Nynäshamn sa prindem ferry, dar asa ca aspect mi-a placut. Cu exceptia apei care curge prin oras, la acea data foarte murdara, parca poluata cu ceva substanta maro(nu era noroi). Surprinzator pentru o apa curgatoare din Suedia, nu am reusit sa aflu de ce(era) asa maro.

da, un oras care merita vizitat. Imi place subiectul, nu prea am colindat Suedia, dar sunt cateva orase prin care am trecut cu masina si le-am vizitat.

rasfatata spunea...

cred ca este un oras frumos, care merita vazut, sper sa ajung cat de curand si eu sa-l vad :)