miercuri, 28 octombrie 2009

Meciul

Scor foarte probabil după ziua de mâine:

Bogdan Dobondi - OMXSPI 2-0

UPDATE! Scorul a devenit 2-1, însă se putea şi mai bine. Această repriză a fost una defensivă din partea mea. Am adoptat o tactică pentru a mă apăra, şi profita, de cel mai rău caz. Am sacrificat un profit mic pentru a evita o pierdere enormă deoarece ălea erau cele mai probabile rezultatel dacă rămaneam cu tactica din prima repriză. Nefiind comod cu alegerea "profit mic" sau "pierdere enormă" am optat să mă poziţionez pentru un profit mare sau o pierdere mică. Am luat o pierdere mică, sub 1%, însă consider că repriza s-a terminat la egal deoarece, şi cei care au vreun habar despre bursă sau de gestionarea riscului, eşti bun dacă cele mai probabile opţiunile ale tale sunt mereu profit mare sau pierdere mică. Dar o pierdere este totuşi o pierdere şi de aia consider că repriza s-a terminat 1-1

De data asta n-am interpretat evenimentele corect şi m-am ales cu o pierdere mică. Dar este foarte, foarte ok. În medie, şase din şapte decizii sunt greşite. E bine dacă a şaptea aduce mai mult decât a costat cele şase greşite. Ăsta-i de fapt secretul. Cei care pierd sunt cei care se aşteaptă să aiba dreptate mereu, cei care se cred imortali şi care trăiesc cu iluzia că au acces la toate informaţiile. Din păcate ştiu asta din propria experienţă.


B.

Niciun comentariu: