joi, 16 septembrie 2010

Baterie organică

imagine: Jung Su Park

Un grup de chimiști a reușit să construiască o moleculă organică care poate fi folosită într-o baterie organică. Îmi lipsesc termenii în Română așa că nici n-o să încerc să explic, puteți citi articolul pe sciencedaily.com pentru detalii tehnice, cum funcționează. Este vorba de transferul electroniilor fără să se creeze un material nou. În imaginea de mai sus puteți studia cum arată moleculă; biluțele verzi sunt atomi de clor care funcționeaza ca un întrerupător. Imaginea este făcută de Jung Su Park, care este doctorandul care a crescut cristale cu această moleculă.

Există foarte multe aplicații comerciale dacă chimiștii - așa li se spune dacă-s mai mulți? -  pot arăta că transferul de electroni este posibil și atunci când acest material se află într-o stare condensată. Dacă merge, am putea avea iPhone-uri cu o baterie ecologică care ține o săptâmână, sau o lună, și care este ieftin de construit.

Îmi place să încep ziua cu o știre din asta; mă face să simt că sunt atât de multe lucruri pe care vreau să le cunosc și am atât de puțin timp la dizpoziție...

B.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Imi cer scuze, nu ma pot abtine sa te corectez:

Un grup de chimisti a reusit (grupul, adica)
Imi lipsesc termenii in romana
Transferul electronilor fara sa se creeze
Sunt atomi de clor
Pot arata ca transferul de electroni si atunci cand materialul - ? Nu exista propozitie principala
Ieftin de construit.

Bogdan Dobondi spunea...

Mulțam fain! :)

Am schimbat un pic, dar ești sigură la ”ieftin de construit”? Că eu mă refer la o baterie alcătuită din materialul ăla...

Anonim spunea...

"Ieftin" este adverb, nu adjectiv, in acest caz. Da, sunt sigura si am inteles ce ai vrut sa spui (don't doubt me). Dar esti liber sa ceri o a doua parere. :P

Bogdan Dobondi spunea...

Trăiască șefa! :))

Dacă pui problema așa, evident... :))))

Anonim spunea...

Mda, omul e supus greselii.
Ma voi corecta singura: "nu ma pot abtine sa nu te corectez." Sau puteam sa zic "nu ma pot abtine de la a te corecta". ...

Imi retrag, cu aceasta ocazia, afirmatia "don't doubt me". :))

Mircea Vladut spunea...

E o mare realizare tehnologica. Stiu ca se incerca inventarea unui microprocesor organic, care sa inlocuiasca procesoarele actual pe baza de siliciu. Probabil ca acum sunt cu un pas mai inainte!