vineri, 24 septembrie 2010

Președintele Mahmod Ahmadinejad și conspirații

Președintele țării unde o femeie poate fi condamnată la moarte dacă este infidelă, a ținut morală în New York ieri. Mahmod Ahmadinejad, președintele Iran-ului, a vorbit la întâlnirea ONU ieri și a fost într-o formă de zile mari.

Nesimțirea și mentalitatea de om de peșteră și-a atins apogeul când a afirmat, la doar câțiva kilometri distanță de Ground Zero, că ”guvernul sionist american este responsabil de atacurile din 11 septembrie”.

Dânsul a criticat capitalismul, normal, că doar înseamnă libertate, și mai tot ce ar garanta drepturile omului; bine măcar că spre final a menționat că respectă Quoranul și Biblia la fel de mult. Da, pe cuvântul lui, nu? Delegații din mai multe țări, precum Suedia, au ales să părăsească sala în timpul discursuilui.

Mi-e foarte antipatic acest om. De fiecare dată când începe cu teoriile lui mă simt amenințat personal. Știu însă că nu este singurul cu teorii conspiratorice. Din păcate, mulți încearcă să-și adapteze adevărul încât să se potrivească cu modelul cu care-și descriu lumea și evenimentele din ea; omenirea n-a fost niciodată pe lună, spun ei, fără să-și dea seama că oricine poate să cumpere utilajele necesare pentru a verifica dacă omenirea a fost sau nu pe lună. Dacă NASA a mințit, nu pot să nu mă întreb de ce au mințit atât de prost încât oricine poate să descopere că eu mințit.

Pai staaaai, zic ei, asta face parte din plan lor, tu nu înțelegi ei vor - aici nu mi-e foarte clar cine sunt ei, fiindcă uneori ar fi vorba americani, alteori de evrei sau masoni - ca lumea să creadă că este adevărat doar pentru că este ușor de verificat, îmi spun adepții explicațiilor încurcate. Oameni buni, chiar nu există posibilitatea ca modelul vostru să fie problema? Și acuma parcă aud cum se începe cu: ”păi ce este adevărul?”

Am și eu o întrebare pentru cei care au cam aceeași părere despre evenimentele din 11 septembrie ca și președintele Iranului; bombele din Madrid și din Londra au fost puse acolo de către guvernele sioniste din Spania și Anglia? Sau acolo a fost masonii, care și-au simțit locul răuvoitorului amenințat de musulmani fundamentaliști? Nu vi se pare, nu știu, medieval, să apelați la antisemitism de fiecare dată când se întâmplă ceva ce nu încape în modelul vostru?

Eu unul nu m-aș simți foarte bine știind că am aceleași opinii precum președintele Iranului. Dacă asta înseamnă că în ochii unora aș fi sionist, n-am ce face. Și dacă aș spune că mi se pare că guvernul Israelian este plin de idioți, că asta este opinia mea, dovedesc doar că-ntr-adevăr fac parte din marea conspirație, nu-i așa?

Inchei acest articol cu observația pe care am făcut-o: mai toate teoriile conspiratorice trec pe la banca națională americană, Fed-ul, care uneori a luat decizii atât de proaste încât se poate înțelege de ce unii preferă teori conspiratorice, că doar nimeni nu poate să fie atât de prost. Însă teoriile conspiratorice folosesc ca și argumet că Fed-ul a fost prima bancă națională.

Greșeală! Prima bancă naționlă, pe lângă cea din China, a fost infințată de regele suedez Gustav Vasa în anii 1500, după ce a trecut de la catolici la lutherani ca să poată confisca averea bisericii suedeze.

V-am pupat!

B.

Niciun comentariu: