miercuri, 17 martie 2010

Sfaturi pentru creştere rapidă

Am citit un articol foarte interesant pe CNNMoney.com despre şase moduri în care-ţi poţi creşte afacerea mai repede. Vern Harnish, autorul articolului, este specialist în creştere economică rapidă şi site-ul dânsului merită vizitat (daţi click pe numele lui). A scris mai multe cărţi pe acest subiect şi în acest articol a descris şase moduri în care o firmă poată să-şi accelereze creşterea. El bazează aceste sfaturi pe observaţi făcute la firme care cresc mult şi repede chiar şi în timpuri de criză.

O firmă trebuie să-şi găseasca un avantaj faţă de firmele cu care se află în competiţie directă. Logic, ştiu, însă nu mulţi fac asta în România. Creşterea firmelor la noi a fost mai mult din cauza creşterea generala a economiei şi relaţiile proprietarilor firmei cu politicienii. Însă şi la noi a sosit timpul să se regândească această strategie.

Vern Harnish continuă să ne spună în articol că trebuie să-ţi asociezi firma cu o frază. Cum şti dacă lumea te asociează cu o frază? Scri acea frază pe google, dai "search" şi vezi dacă firma ta apare printre rezultate cautării. Hiperfocus-ul este un alt sfat pe care-l dă. Asta înseamna că toată firma, de la cap la coadă, în fiecare trimestru se concentrează la un singur obstacol, o singură problema care inhibă creşterea firmei.

Creştere necesită lichidităţi aflăm în articol. Sunt foarte de acord cu asta. O firmă care vrea să crească repede trebuie să-şi dezvolte o strategie de gestionarea contului curent astfel încât să nu rămână fără lichidităţi. Asta ştiu din propria experienţă că poate fi cea mai mare problemă unei firme. Perioadă de la facturare până la încasare trebuie scurtată cât mai mult posibil şi periodă de la cumpărare până la plată trebuie lungită cât mai mult. Ideal este să ai termenul de 10-15 zile pe facturile care le trimiţi şi 30 de zile pe cele care firma le primeşte. Asta ajută enorm de mult pentru a creea un cashflow pozitiv. Este nasol să ai de lucru dar să nu poţi să-şi faci treaba deoarece nu sunt bani în firmă. Începi să alergi după bani şi nu mai lucrezi la creşterea firmei. Multe firme care merg bine dau faliment în ciuda profitului anual. Nu şi-au gestionat contul curent.
 
Trebuie să fii prezent online. Ştiu că în România, mulţi evită să-şi facă publică prezenţa pe diferite site-uri precum Twitter sau Facebook. Presa română, despre care am mai scris, aşa că n-o comentez din nou, a cam exagerat pericolul de a avea un profil public pe site-urile de socializare. Bineînţeles că dacă vrei să exişti, să-ţi creşti numele şi să fii văzut trebuie să exişti şi în lumea virtuală. Dacă nu eşti online înseamnă nu exişti sau că n-ai cu ce să contribui. Ambele sunt la fel de dăunătoare pentru numele firmei şi pentru creşterea economică a firmei. Firma ta şi numele firmei tale trebuie să fie pe Facebook, pe Twitter şi ce-ar mai fi. Trebuie să existe un blog care informează piaţa despre tine. Cominicarea "one-way" a fost multă vreme monopolizată de massmedia. Nu mai e aşa şi trebuie profitat de acest lucru.

Vă recomand articolul cu plăcere. Vizitaţi şi site-ul lui Vern Harnish. Însă să nu vă speriaţi. Eu când am intrat am fost salutat live de o persoană din staff-ul dânsului şi m-am întrebat dacă poate să ma ajute cu ceva. Şi asta ar fi o lecţie pentru mulţi...

sursă: money.cnn.com

B.

Niciun comentariu: