vineri, 12 martie 2010

Un început de zi pe placul meu...

Cred că am să scriu mai puţin pe blog azi. Am o treabă importantă de rezolvat şi nu pot să stau în faţa calculatorului. Dar şi aşa trebuie să bag o poză frumoasă şi o poezie, nu? Cu gândul că ziua v-a fi aşa de frumoasă cum ţi-o faci am decis să public poza asta; splendidă, nu-i aşa? A fost făcută de Hubble şi depictează o nebuloasă în aproprierea formaţiei de stele NGC 2074. Verdele provine de la hidrogenul şi albastrul de la oxigenul care ambele există în gazele nebuloasei. Această nebuloasă se află la 170 000 de ani-lumină de noi, practic ni-e una dintre multele vecini din grupa noastră locala de galaxii. Această imagine este şi aniversarea a 100 000-a orbită lui Hubble; fapt bine de ştiut într-o dimineaţă ca asta. Cine-i mai pasă că a nins? Articolul cu toate amănuntele, descrise mai coerent decât cum le-am descris eu, chiar n-ar trebui să scriu pe blog fără să termin cel puţin două ceşti de cafea, în fine; articolul îl puteţi găsi aici...  imagine:  NASA, ESA and M. Livio (STScI)/sciencedaily.com 




Definiţie

Prea frumos
Pentru a nu fi cucerit,
Prea tânăr
Pentru a nu fi stăpânit,
Prea bogat
Pentru a-şi aparţine;

Prea înţelept
Pentru a lupta,
Prea curajos
Pentru a nu fi rănit
Prea sceptic
Pentru a nu fi înfrânt;

Prea înfrânt
Pentru a nu fi liber,
Prea liber
Pentru a nu fi umilit,
Prea umilit
Pentru a muri.

Ana Blandiana

Niciun comentariu: